Follow Me & I'll Follow Back

Saturday 2 May 2015

KELAS PAVLOVA


Assalamualaikum,

Baru sempat bersihkan sawang2 kat belog saya ni...aduh!kalau lama x lawat belog mcm ni la..jejari pun jem sikit..otak lagi la jangan cakap..mulalah blur x tau nak cakap apa.....gangguan kiri dan kanan..atas dan bawah uols..hehhehe...

Ari ni nak cerrr pasal KELAS PAVLOVA yang saya join ari tu...alhamdulillah!kelas yang saya join ni FREE je....semangat nak join sebab zaman sekarang ni susah nak cari kelas atau pun kursus yang pree...So,satu kerugian beb kalau lepaskan peluang ni...ada breakfast free plak tu..

Kelas ni dibawah kelolaan RTC bukit Sekilau,Kuantan Pahang...TQ RTC!!

Bangunan RTC bertempat diBukit Sekilau,Kuantan Pahang


Mihun Goreng pebret nih!


Kalau ikutkan Resipi ni paling senang n simple...sangat2 mudah...tapi ada juga tips n pantang larangnya....huhuhu...dia lebih kurang resipi hokkaido chiffon cupcake...dalam resipi ni kena pakai telur putih je n pukul sampai jadi cm snow..paling penting kalau nak tau dia dah cukup kembang bila tebalikkan mangkuk yang ada telur tu dia x kan tumpah sebab dia dah ringan macam kapas.

Tips dari cikgu Debab's Bakery:-
Cuka makan tu boleh digunakan untuk membersihkan alatan steel. Biarpun kita dah cuci,hakikatnya masih lagi ada kotoran yang melekat then bila kita cuci pakai cuka makan barulah kotoran betul2 tertanggal...(baru tau ni sebenarnya..hehhe)




Nasib baik sempat amik video tutorial ni...dah x nak cakap lagi sebab cikgu dah bgtau kat video ni..hehhe...












No comments: